Ale kosmos! - książki i gry o kosmosie

by - wtorek, maja 21, 2019

Czy wiecie, że właśnie dziś -  21 maja przypada Dzień Kosmosu? To świetna okazja by razem z dzieciakami odkryć tajemnice, które kryją się w planetach czy gwiazdach! Jak to zrobić? Można wybrać się do planetarium, obejrzeć film dokumentalny, zagrać w fajną kosmiczną planszówkę bądź sięgnąć po książki kipiące od wiedzy o Wszechświecie....

Kosmos jest fascynujący! Trudno uwierzyć, że jesteśmy jedynie mikromałymi obiektami w całym Wszechświecie. Szczególnie ciekawe są dla dzieci tematy związane z kolonizacją Kosmosu i możliwościami życia na innych planetach, a może w innych galaktykach?! Dzięki zaprezentowanych przez nas dziś książkom i sympatycznej grze, Kosmos na pewno stanie się dla naszych pociech (ale i dla nas) bardziej zrozumiały.

Karolina Bąkowska, Asia Gwis - "Niesamowity Wszechświat" wyd. Nasza Księgarnia

"Niesamowity Wszechświat" to pięknie wydana, a przede wszystkim przystępnie napisana książka, która w czytelny sposób wytłumaczy najbardziej wymyślne pytania dzieci. Co więcej ułożenie działów i ich czytelność sprawi, że książka idealnie sprawdzi się jako pomoc w nauce. Całość podzielona została przez autorkę na poszczególne działy: obserwacja nieba, planety Układu Słonecznego, Układ Słoneczny to nie tylko planety, czas, gwiazdy, Droga Mleczna i inne galaktyki oraz sławne postacie.

Autorka wraz z mistrzowską ilustratorką Asią Gwis zadbała nie tylko o merytoryczną stronę książki, ale również o jej walory estetyczne. Ta lektura jest zwyczajnie piękna, dopracowana i daje mnóstwo przyjemności. Z książki dowiecie się np. Jak astronomowie badają gwiazdy?, Czy Droga Mleczna ma jakieś sąsiadki? lub Czy spadające gwiazdy spełniają życzenia?
Szykujcie się więc po pasjonującą podróż po Wszechświecie!

Boguś Janiszewski, Max Skorwider
"Kosmos. To, o czym dorośli ci nie mówią"
wyd. Publicat

Nigdy nie byłam dobra z fizyki, ani chemii. Miałam problem ze zrozumieniem rzeczy, których nie mogę dotknąć, zrozumieć w sposób czysto empiryczny. A takim właśnie tematem jest też dla mnie astronomia. To fascynujący temat, ale potrzebuję, aby ktoś wytłumaczył mi wszystko jak "krowie na granicy" jak mówiła moja babcia. Tak właśnie robi to ta książka! Mówi o rzeczach totalnie abstrakcyjnych w sposób tak prosty, zabawny i obrazowy, że nagle zaczynasz rozumieć najbardziej niepojęte rzeczy!
Pełno tu śmiesznych komiksów, zabawnych porównań, dzięki którym Kosmos staje się nieco bardziej przyjazny. Książka podzielna jest na kilka rozdziałów:
Początek, czyli od czego to wszystko się zaczęło!
Kosmiczne zasady
Narodziny gwiazd
Planety
Kosmiczna materia
Galaktyki

Macie okazję dowiedzieć się między innymi czy Kosmos gra z nami w kulki, kiedy kończy się gwarancja na Układ Słoneczny lub na przykład ile jest w tobie z gwiazdy! Ta książka to kosmicznie zabawna lektura, traktująca lekko na tematy poważne i trudne!

Gra Kosmiczny Labirynt
wyd. Zielona Sowa

Celem tej sympatycznej gry od Zielonej Sowy jest kolonizacja planet. Gra rozwija spostrzegawczość oraz umiejętność planowania, bo tylko dzięki temu doprowadzimy astronautę na planetę! Jednocześnie trzeba strzec się niebezpiecznych połączeń i groźnych asteroid!

Możliwych jest kilka układów gry w zależności od ilości graczy (możliwa jest gra solo lub w duecie). Najpierw rozkładamy zakryte karty labiryntu według instrukcji, a naokoło rozkładamy planety i naszego astronautę. Dokładne instrukcje zobaczcie na filmiku poniżej

Zawsze z radością witamy w naszym domu gry, umożliwiające solowe rozgrywki! Choć bardzo często gramy z dzieciakami w planszówki, to są sytuacje, kiedy zwyczajnie nie mamy czasu i wtedy takie zabawki świetnie się sprawdzają. "Kosmiczny labirynt" to bardzo fajna, zajmująca i kreatywna gra, dzięki której dzieci rozwijają planowanie strategiczne i logiczne myślenie!

A oto inne propozycje książkowe na temat kosmosu. Każde zdjęcie jest podlinkowane do oferty zakupu na Empiku, śmiało!

Jestem bardzo ciekawa, czy Wasze dzieci interesują się Kosmosem? Mają jakieś ulubione gry i książki o tej tematyce?